Zdravka Knežević, koordinatorica Znanstvenog vijeća JGL-a i ambasadorica inovacija: “U inovacijama nema zemljopisnih granica; Svi smo u utrci za pravim idejama i rješenjima!“
r.sc. Zdravka Knežević iskusno je ime farmaceutske industrije i direktorica je znanstveno-stručnih operacija u JGL, s 25 godina iskustva u istraživanju i razvoju, te registracijama. Naša ambasadorica inovacija je koordinatorica novoosnovanog Znanstvenog vijeća JGL-a, kao nezavisnog i međunarodnog tijela koje okuplja vrsne domaće i inozemne stručnjake, te koje će ojačati znanstveni profil projekata istraživanja i razvoja kompanije. Osnivanje Znanstvenog vijeća je dodatni iskorak u razvoju inovativnih proizvoda kojim se stvara vlastiti znanstveno-inovacijski ekosustav za globalna tržišta. Inovativni mindset kakav Hrvatska treba za međunarodnu konkurentnost!
Dr. sc. Zdravka Knežević, direktorica Znanstveno-stručnih operacija i koordinatorica Znanstvenog vijeća JGL d.o.o.
Vaša kompanija nedavno je osnovala i predstavila Znanstveno vijeće za iskorak u razvoju inovativnih proizvoda. Možete li ukratko opisati Vašu misiju i viziju vezanu iz inovativni potencijal?
Naša je misija ponuditi pacijentima i potrošačima proizvode koji omogućuju bolju kvalitetu života- posebno u segmentu zdrave funkcije naših osjetila: oka, nosa, kože. Svrha našeg postojanja je sažeta u kratkoj rečenici „Osjeti život“– u njegovim bojama, mirisima i dodiru, u prirodi i odnosima sa drugim ljudima. Znanstveno vijeće koje smo osnovali kao stručno nezavisno tijelo je korektor i dodatna provjera naših ideja i projekata, s ciljem da dođemo do pacijenata i potrošača s proizvodima koji su znanstveno i klinički utemeljeni, te s elementom inovacije i odgovora na potrebe pacijenata.
Koliko je teško, ali i izazovno biti jedan od kreatora za bolju budućnost našeg zdravstvenog sustava?
Teško je u segmentu velike konkurencije širom svijeta, no naša struka i znanstvenici rade i traže inovacije i prava rješenja. Tu nema zemljopisnih granica, niti podjele na male i velike kompanije; Svi smo u utrci za pravim idejama i rješenjima. Izazovno je jer se svaki dan susrećete s novim situacijama, potrebom da tražiš rješenja i „čupaš“ kreativne prijedloge u istraživanju i razvoju, kliničkim i timovima registracija novih proizvoda.
“Vjerujem da je Znanstveno vijeće veliki napredak za Hrvatsku, jer ćemo moći razvijati nove proizvode u korist pacijenata i potreba liječenja, a u čemu znanost vodi glavnu riječ!”
Što je potrebno da biste bili konkurentni na globalnoj razini? Je li u pitanju inovativnost, odvažnost, razmišljanje korak ispred svih ili nešto sasvim drugo?
Potreban je balans inovativnosti tj. istraživačko-razvojnog segmenta s poslovnom utemeljenošću ideja i fokusom na potrebe pacijenata i potrošača.
Da, neophodno je kreativno ali i kritičko razmišljanje, hrabrost da kreneš u novom smjeru uz oprez da se provjeravaš i korigiraš kad treba, visoka motivacija i želja da se tim dokaže kroz svoje projekte, upornost da se izdrži u teškim trenucima te brzina rada i odluka- da se dođe do cilja.
Redovito provjeramo ideje kroz patentne pretrage, praćenje konkurencije i kreativni napor- da ponudimo diferenciranu dodanu vrijednost kroz proizvod ili uslugu. Želimo ponoviti i nadmašiti uspjeh naših poznatih proizvoda- Aqua Maris, Meralys, Vizol S linije, te radimo na projektima koji imaju taj potencijal i više od toga.
Inovacije u zdravstvu – Hrvatska naspram drugih država
U segmentu istraživanja i razvoja farmaceutskih i medicinskih proizvoda- Hrvatska je ostavila značajan trag na globalnoj razini. I ne samo zbog svjetski priznatog uspjeha azitromicina, već i zbog niza drugih manjih inovacija- koje su osigurale prepoznatljivost istraživačko-razvojnih timova iz Hrvatske u svjetskoj farmaceutskoj industriji, patente, izvozni potencijal proizvoda te povezanost naše industrije sa znanstvenim ekosustavom u domovini i šire.
Važnost hrvatske zdravstvene industrije
Domaća industrija je vrlo značajna za inovativnost na globalnoj razini, a pogotovo jer industrija teži ka udruživanju sa znanstvenim potencijalom fakulteta, instituta, klinika; Sve s ciljem primjenskih istraživanja i realizacije ideja- do proizvoda i usluge za tržište.
Dolazi li vrijeme za hrvatsku inovativnost na globalnoj sceni?
Vrijeme je i bilo i ostaje SADA, a biti će ga i dalje- uz uvjet da sustavno radimo na novim idejama i rješenjima, da ulažemo u istraživanje i razvoj, povezujemo pogled i snage industrije sa onima iz akademske zajednice. Ako neumorno gradimo humani kapital i vjerujemo- samo je nebo granica!
PRELISTAJTE DIGITALNO PREMIJERNO IZDANJE HEALTH HUB MAGAZINA //