d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Uredničko pismo (Anita Galić): Godina dana iza Health Hub-a; Uz zajedništvo i promjenu perspektive, naše zdravstvo može biti globalni lider i brand!

N

aravno da već vidim kritičare kako oštre pera i žele demantirati naslov uz podsmijehe, pokušavajući argumentima dokazati kako imamo poražavajuće statistike u brojnim indikacijama, kako nismo dovoljno digitalno integrirani u zdravstvu, kako su liste čekanja preduge a uvjeti rada loši. Svatko tko je imao dobru edukaciju iz upravljanja znao bi nabrojati u SWOT analizi hrvatskog zdravstva sve one prijetnje i slabosti sustava. No funkcija detektiranja takvih prijetnji i slabosti jeste pretvoriti ih u prilike i snage uz pametne strategije, odličan tim i nove data-driven tehnologije, učeći na najboljim praksama. Zvuči pomalo jednostavno i preidealno, zar ne? Srećom, idealizam i nekompliciranje u mojoj su prirodi kada sam odlučila pokrenuti business think tank platformu Health Hub, jedinstvenu u regiji 😊

Nedavno sam pročitala vrlo zanimljivu knjigu Simona Sineka „Počni od zašto“, koja je međunarodno priznati bestseler za svakog tko želi inspirirati druge ljude ili želi pronaći osobu koja će ih inspirirati. Počevši od Martina Luthera Kinga pa do Stevea Jobsa i braće Wright, „Počni od zašto“ kroz primjere ovih i mnogih drugih vođa pokazuje da svi lideri koji nas inspiriraju, razmišljaju, djeluju i govore na identičan način — posve drukčiji od ponašanja svih drugih ljudi. Pozivajući se na mnoge povijesne primjere, knjiga pruža praktičan okvir oko kojeg se može izgraditi tvrtka, ustanova, organizacija, inicijativa ili neki pokret koji će inspirirati mnoštvo da im se pridruži. I sve to počinje od ZAŠTO!

ZAŠTO netko nešto radi, koji je njegov smisao, što se nalazi iza branda ili proizvoda? ZAŠTO postojimo i što nas „goni“ naprijed? ZAŠTO investirati upravo u Vašu ideju ili naš zdravstveni sustav, naše ljude?

 

 

Poznavanje svojeg ZAŠTO nije jedini način uspješnosti, navodi Sinek, ali je definitivno jedini način postizanja i zadržavanja uspjeha na duže staze, stvaranje uvjeta za veći raspon inovativnosti, dodane vrijednosti i fleksibilnosti, te trajnije povezivanje i pripadnost sa korisnicima usluga.

Ima li naše zdravstvo svoje ZAŠTO? Ima li svaki zdravstveni radnik svoje ZAŠTO? Znamo li objasniti europskim i nacionalnim vladama ZAŠTO je važno da se zdravstvo gleda kao investicija a ne trošak? ZAŠTO je važno da se „pametnije“ pristupa problematici loših ili nepraćenih ishoda u doba A.I. rješenja  ili pak da plaća liječnika, ljekarnika ili medicinske sestre bude stimulativna?

„Uloga lidera nije doći sa svim odličnim idejama. Uloga lidera je kreirati okruženje u kojem odlične ideje mogu nastati!“, nedavno je podijelila upravo citat Simona Sineka na svom LinkedIn profilu generalna direktorica Europskog udruženja inovativnih proizvođača lijekova (EFPIA) Nathalie Moll, koji zagovaraju prepoznavanje zdravstvenih inovacija i jednaku dostupnost novih terapija svim građanima Europe, te kreiranje snažnijih i otpornijih zdravstvenih sustava.

Nakon godinu dana od „digitalnog“ podizanja Health Hub-a, mogu s punim ponosom reći da je, unatoč svim poteškoćama i izazovima koje nosi pokretanje nečeg što je u Hrvatskoj i regiji još uvijek nepoznati koncept, Health Hub uistinu postao platforma i okruženje u kojem nastaju odlične ideje i u kojem nema prostora za ništa drugo osim stručnog, kreativnog i hrabrog traženja zajedničkog nazivnika za brojne teme u našem zdravstvu i zdravstvenoj industriji! I sve je to moguće samo i isključivo zbog onih ljudi koji znaju svoje ZAŠTO i prepoznali su ZAŠTO Health Hub-a. Povezivanjem do konkretnih i modernih iskoraka u zdravstvu i zdravstvenoj industriji!

Hvala svakom pojedincu, instituciji, kompaniji i partneru koji su odlučili biti dio Health Hub mreže! Radujem se zajedničkim budućim plovidbama kroz sve oluje 😉 na još kreativniji, stručniji i globalno inovativniji način!

 

 

Kroz naše projekte i inicijative dosegli smo preko 2,5 milijuna građana, gradimo međunarodne mreže i suradnje kroz priče poput „Time To Act“ (European Cancer Organisation) koja je osvojila prestižnu nagradu Communique Awards, suradni smo dio međunarodnog konzorcija za EU projekt 4InnoHealth uz ZŠEM i partnere, osnažujemo žene liderice u digitalnom zdravstvu (GRIT – International Female Accelerator), promičemo heroje umjetne inteligencije, okupljamo žene u zdravstvu u pobjedničku WIN mrežu, progovaramo o „zelenim bolnicama“ i održivim, zelenim politikama u doba kada energetska kriza neće zaobići niti zdravstvene ustanove, imali smo launch premijernog izdanja Health Hub magazina koji je predstavio inspirativne ljude i ambasadore inovacija u zdravstvu…

No ono najvažnije, što je u srži Health Hub-a i zbog čega postojimo, vadimo „iz ladica“ pametne, vizionarske, konstruktivne europske publikacije i politike koje moraju biti vidljive u našem zdravstvenom ekosustavu, bilo da je riječ o javnoj nabavi, digitalizaciji, imunizaciji ili onkologiji. Ponekad nije potrebno izmišljati iznova toplu vodu, nego jednostavno ukazati na odlične preporuke u kreiranju zdravstvenih politika koje su “servirane za provođenje”! Jedino gledajući prema naprijed i uspoređujući se s najboljima, možemo i sami postati najbolji!

Ako promijenimo perspektivu, i spajamo se na konstruktivniji način, onda naše zdravstvo može biti globalni lider i brand! Na jednom panelu o umjetnoj inteligenciji vrhunski zdravstveni stručnjak, koji je sa svojim timom napravio svjetsku priču, rekao je da smo kao mala država u mogućnosti biti agilni i napraviti fantastične iskorake ako iskoristimo potencijal networkinga, sadržajnog advocacy-ja i novih tehnologija.

ZAŠTO ne bismo uspjeli?

 

 

DIGITALNO PREMIJERNO IZDANJE HEALTH HUB MAGAZINA //