Special Policy Report “Je li Hrvatskoj potrebna Nacionalna strategija za žensko zdravlje?” – Ana Ljevar: “Potrebno je jako puno raditi na zdravstvenoj prosvijećenosti, ali i osobnoj odgovornosti prema zdravlju!”
ođeni željom da u Hrvatskoj osnažimo dijalog o kreiranju sveobuhvatne, integrirane, data-driven i aktualne (obzirom na rastuće nejednakosti i pandemiju) strategije o zdravlju žena, Hrvatsko društvo za menopauzu Hrvatskog liječničkog zbora na čelu s prof. dr. sc. Marinom Šprem Goldštajn, u suradnji s Health Hub think tankom za zdravstvo i zdravstvenu industriju i inicijativom WIN (Women In Healthcare Network), uz očekivanu podršku niza stručnih društava, organiziraju Special Policy Report “Je li Hrvatskoj potrebna Nacionalna strategija zdravlja žena?” posvećen ovoj tematici, uz okupljanje relevantnih sudionika i partnera.
Ne sumnjajući da će veća suradnja među partnerima dovesti do uspješnijih individualnih i sustavnih rezultata, te uz misiju kako se sve aktivnosti usmjerene na zdravlje žena i djevojčica trebaju provoditi zajednički za postizanje najboljih zdravstvenih rezultata, nekoliko partnera podržalo je od početka ovaj dijalog i značajne iskorake na način da prezentiraju svoju ekspertizu u pružanju zdravstvenih usluga posvećenih psihofizičkom ženskom zdravlju te viziju promicanja, zagovaranja i poboljšanja sveobuhvatnog ženskog zdravlja te zdravstvene pismenosti na području ženskog zdravlja.
Predstavljamo Vam osobe koje promiču integrirani pristup ženskom zdravlju u svakodnevnom radu koji ovim editorialom žele prenijeti svoju poruku što za njih znači biti dio liderskog pokreta prema mogućoj povijesnoj Nacionalnoj strategiji ženskog zdravlja, osnažujući glas stručnjaka i glas svih žena s kojima surađuju ili čije su živote dotaknuli svojim radom.
Upoznajte Anu Ljevar, direktoricu kompanije Humed Pharma.
Ana Ljevar, direktorica kompanije Humed Pharma
Koliko u Vašem svakodnevnom radu svjedočite potrebi poboljšanja zdravstvene prosvijećenosti na području ženskog zdravlja?
Kao i na svim ostalim područjima zdravstvene prosvijećenosti tako i na području ženskog zdravlja potrebno je jako puno raditi i dodatno podizati svijest. Naravno da su se mnoge stvari promijenile na bolje. Zdravstvene ustanove, i private i javne, ulažu u različite edukativno-informativne kampanje, organiziraju se različita događanja kojima se želi podsjetiti na važnost preventivnih pregleda, no rekla bih da je još jako puno posla pred svima nama. Odgojno-obrazovne institucije tu bi, ako mene pitate, trebale biti daleko više uključene. Nerijetko znam primijetiti kako nisu problem mladi ljudi već oni stariji koji im šalju pogrešne poruke. U nekim segmentima još uvijek živimo u društvu gdje nije neobično za čuti “đava ti odnija doktora”. Svatko od nas živi u nekom svom balonu, okružen ljudima s istim ili vrlo sličnim uvjerenjima, no dovoljno je samo se malo odmaknuti iz tog balona i poslušati drugačija razmišljanja koja mogu šokirati. Ali to je realnost našeg društva. Zato kažem, bez obzira na pomake, imamo još jako puno posla.
Ana Ljevar, direktorica kompanije Humed Pharma
Kako izgleda Vaša svakodnevnica doprinosa ženskom zdravlju? S kojom se problematikom najčešće suočavate?
Kako je rad Humed Pharma-e usmjeren na estetsku dermatologiju tako je i briga o vanjskom izgledu, njezi kože lica i tijela ono što nam je u najvećem fokusu. Humed Pharma u svom asortimanu nudi najbolje svjetske brendove koji uvijek u prvi plan stavljaju spoj znanosti i ljepote te njegovan prirodni izgled. Najveći problem je znati granicu. Zato uvijek naglašavamo prirodnu ljepotu, pokušavamo kroz svoj rad educirati što ona uistinu je. Problematika je uvijek zapravo vrlo slična. Ako netko pretjerano krene vježbati može se lako ozlijediti. Ako netko naglo iz svog jelovnika krene izbacivati esencijalne namirnice umjesto da jede izbalansirano može završiti s katastrofalnom krvnom slikom. Tako i u ovom slučaju. Lijepo znači njegovan izgled, ne pretjerano svega. Ali tu dolazimo do vašeg prvog pitanja i prosvijećenosti.
Ana Ljevar (direktorica HUMED PHARMA-e), dr. sc. Bruno Cvjetičanin (plastični kirurg, Poliklinika dr. Bruno Cvjetičanin), Marina Marušić Fojs, mag. pharm. (Ljekarna Marina Marušić Fojs), prim. Sanja Poduje (dermatovenerolog, KBC Sestre milosrdnice)
Koliko je važan sveobuhvatan, holistički, integrirani pristup psihofizičkom zdravlju žena u 22. stoljeću?
Izrazito je važan, jer se kod nas čovjeka i dalje promatra fragmentirano, a ne kao cjelinu. To vrlo često dovodi do pogrešnih dijagnoza, krivih puteva na koje nas se može navesti ili na koje mi sami sebe možemo navesti. Čovjek je povezan i sve što se događa na našem tijelu ili u njemu posljedica je nekog našeg ili stanja ili izbora. Izuzev onoga što je genetski uvjetovano, ali na svemu se danas može raditi.
Da li smo dovoljno inovativni i kreativni kada se obraćamo ženama o skrbi o vlastitom zdravlju i je li potrebno promijeniti paradigmu komuniciranja o temama vezanim za žensko zdravlje kako bismo npr. postigli bolje odazive na nacionalne preglede, osnažili odgovornu samoskrb i prevenciju u doba društvenih mreža i dinamičnih životnih stilova?
Ako posjedujete auto, dužni ste ga jednom godišnje odvesti na servis. Jesmo li dužni odvesti sebe jednom godišnje na sistematski pregled? Naravno da jesmo. No znamo koliki to ne čine. Ako je tako onda je jasno da se stvari moraju mijenjati. Osobna odgovornost. To je najveći nedostatak, a po meni i glavni preduvjet prosvijećenosti na području ženskog zdravlja. Biti odgovoran prema sebi, a onda i prema drugima.
Ana Ljevar, direktorica kompanije Humed Pharma
Vidite li prostora za poboljšanjem skrbi o ženskom zdravlju i koliko nam je potrebna jedna nacionalna strategija po uzoru na Veliku Britaniju ili Australiju koja bi okupljanjem struke i ostalih dionika poboljšala situaciju i ishode najvećih javnozdravstvenih problema povezanih sa ženskim zdravljem?
To bi bio ogroman iskorak i svakako ga je potrebno napraviti. Ljudi žive sve duže i kako bi život proživjeli što kvalitetnije, ali i kako bi mogli aktivno sudjelovati u društvu u kojem žive izrazito je važno da zdravo žive. Voljela bih naglasiti – strategija nam je svakako potrebna, ali i odmah jasan provedbeni plan te iste strategije. Jer znamo kako u protivnom sve završi. Tek kao mrtvo slovo na papiru.
Ana Ljevar (direktorica HUMED PHARMA-e), dr. sc. Bruno Cvjetičanin (plastični kirurg, Poliklinika dr. Bruno Cvjetičanin), Marina Marušić Fojs, mag. pharm. (Ljekarna Marina Marušić Fojs), prim. Sanja Poduje (dermatovenerolog, KBC Sestre milosrdnice), Gaby Novak Bilić (Poliklinika Binova)
EDITORIAL POWERED BY //
WIN platforma: https://www.healthhub.hr/tag/WIN/
PRELISTAJTE DIGITALNO PREMIJERNO IZDANJE HEALTH HUB MAGAZINA //