d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Mediji u službi zdravlja // Sanja Smiljanić-Grubišić (Potrošački kod, HRT): “U svemu što radim i u zaštiti potrošača – emocije su moj najveći motivator!”

K

ako naglašava Svjetska zdravstvena organizacija i brojni znanstveni radovi, mediji imaju važnu i aktivnu ulogu u širenju zdravstvenih informacija i podataka široj javnosti, od poruka o prevenciji bolesti, metodama liječenja te najnovijim istraživanjima i razvojima u području medicine. Ta se svijest prenosi kroz obrazovne programe, članke i kampanje podizanja svijesti. Osim toga, mediji mogu motivirati pojedince i zajednice da poduzmu pozitivne korake za poboljšanje svog zdravlja. Ovo je osobito važno u vrijeme kada se pogrešne informacije i lažne vijesti vrlo lako šire. Općenito, mediji su temeljni stup u podizanju svijesti o zdravstvenim pitanjima pružanjem informacija, obrazovanjem, zagovaranjem i promicanjem pozitivnih promjena u zdravstvenom ponašanju pojedinaca i zajednica. Također, novinari i urednici posvećeni zdravlju i zaštiti potrošača vrlo često imaju i proaktivnu ulogu u osvještavanju o potrebi moderni(ji)h zdravstvenih politika ili adresiraju postojeće izazove u zdravstvenoj skrbi, čime su važna karika zdravstvenog ekosustava.

Upravo s ciljem odavanja priznanja novinarima i urednicima koji su svoju ekspertizu posvetili temama zdravstva, zdravlja i zaštite potrošača, Health Hub Vam ponosno u seriji intervjua “Mediji u službi zdravlja” predstavlja važne dionike našeg zdravstvenog ekosustava koji kroz svojim predanim radom i kroz razne medijske formate i kanale, godinama unaprjeđuju kvalitetu zdravstvene pismenosti nacije te daju vjetar u leđa boljoj zdravstvenoj skrbi na dobrobit pacijenata.

Tim povodom razgovarali smo sa Sanjom Smiljanić-Grubišić, urednicom i voditeljicom Potrošačkog koda na HRT-u, koja je ujedno završila i Akademiju za politiku u zdravstvu, te je dugi niz godina posvećena zaštiti potrošača, kako njihovih prava, tako i njihove sigurnosti i zdravlja…

 

 

 

Sanja Smiljanić-Grubišić

urednica i voditeljica emisije “Potrošački kod”
HRT

 

 

 

Većina lijepih stvari dogodi se spontano i iznenada. Tako sam se i ja sasvim slučajno počela baviti novinarstvom. Nakon što sam završila Filozofski fakultet u Zagrebu tražila sam sebe, odnosno tražila sam posao koji će me ispuniti, posao koji neće biti monoton i uobičajen, posao koji će biti inspiracija da budem aktivni sudionik u društvu, posao koji će mi dati krila da pomičem neke granice.

Nakon što sam prošla na audiciji na HRT-u, shvatila sam da je to posao kojeg želim. I nisam se pokajala nakon više od 25 godina rata u ovoj struci.

U televizijskom novinarstvo prošla sam gotovo sve formate od novinara početnika do reportera, urednika dnevnih informativnih emisija do urednika tjednih magazina. Posljednje godine rada najviše me vežu uz moj autorski projekt emisiju „Potrošački kod“. Iznjedrila je tako moja mala novinarska ekipa 18. sezona emisije i upravo krećemo sa 19-tom sezonom. Kroz te godine uspjela smo promijeniti stav ljudi prema zaštiti svojih ne samo potrošačkih nego općenito životnih prava, pokazala sam da je „mali čovjek“ najjača karika u svakom segmentu života bilo da se radi o zdravlju, politici ili gospodarstvu.

 

 

 

 

“Da gledatelji imaju povjerenje u moj rad pokazala je i anketa Europske komisije u Hrvatskoj.

Kada je riječ o pravima potrošača, ispitanici su se izjasnili da najviše vjeruju potrošačkim udrugama, a zatim Potrošačkom kodu…”

 

 

Građani me svakodnevno kontaktiraju, traže savjete i pomoć. Mnoge priče ne ugledaju svjetlo dana jer ih rješavam u hodu. Ponosna sam jer nakon toliko godina rada mjerodavne institucije prepoznaju da kad tražim rješenja za neki problem ne činim to tražeći u svakom problemu senzaciju i osudu već argumentirani odgovor i to najčešće i dobijem.

Građani žele aktivno sudjelovati u kreiranju sadržaja emisije, šalju teme, žele da javnost čuje njihova loša iskustva iz svakodnevice kako bi upozorili ostale gledatelje da ne nasjedaju na ista. U ovih osamnaest  godina i ona druga „optužena“ strana promijenila je pristup. Osobno mi je drago što su i trgovci i proizvođači posljednjih godina shvatili da im nezadovoljan kupac može biti samo loša reklama i danas većina prodavača ima vremena saslušati nečiji prigovor i riješiti ga. A teme koje obrađujemo su one životne. Prednjače problemi vezani uz cijene, hranu, stanogradnju, prava pacijenata.

Nije jednostavno prisjetiti se i nabrojati sve teme koje sam uspjela privesti kraju ili pokrenuti s mrtve točke. Jednostavno rečeno u Potrošačkom kodu s gledateljima živim stvarni život bez uljepšavanja. Obrađujem teme u kojima se može prepoznati svatko od nas bio on novinar, umirovljenik, liječnik ili političar jer svi smo mi potrošači.  Reakcija publike je odlična, a to me veseli jer cilj mi je edukacija građana u zaštiti svojih prava.

 

 

 

 

Da gledatelji imaju povjerenje u moj rad pokazala je i anketa Europske komisije u Hrvatskoj. Po njoj osam od deset ispitanika upoznato je sa sadržajem emisije Potrošački kod. Kada je riječ o pravima potrošača, ispitanici su se izjasnili da najviše vjeruju potrošačkim udrugama, a zatim Potrošačkom kodu. Emisija je dobitnik niza nagrada a najviše me veseli ona dobivena od struke. Nagrada Hrvatskog novinarskog društva za najbolje uređenu emisiju.

Emocije su moj najveći motivator. Kad srce kaže da treba nešto napraviti pa makar to donijelo materijalnu i poslovnu štetu, ja to ću to učiniti. Osjećaj sreće i zadovoljstva da ste nekome pomogli je neprocjenjiv i ne može se mjeriti ni sa „zlatom“ ni sa „dijamantima“.

U svome radu trudim se obraditi teme koje će zanimati i mlađe gledatelje. Mlade generacije su naše nasljedstvo i ja im pridajem veliku pozornost. U svemu što radim misao vodilja mi je komunikacija s mladima, kako im pomoći ali kako i učiti od njih kako bi zajedno stvarati bolji svijet.

 

 

 

“Emocije su moj najveći motivator.

Kad srce kaže da treba nešto napraviti, pa makar to donijelo materijalnu i poslovnu štetu, ja to ću to učiniti.

Osjećaj sreće i zadovoljstva da ste nekome pomogli je neprocjenjiv i ne može se mjeriti ni sa „zlatom“ ni sa „dijamantima“…”

 

 

 

.