d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Health Hub’s Trend Report 2024- Martina Markota (dm) o liderskim iskoracima u zdravstvenom prosvjećivanju o ženskom zdravlju

N

a tradicionalnom Trend Report Brunchu za 2024., Health Hub je najavio trend pomicanja granica skrbi o ženskom zdravlju kroz suvremeni pristup zdravstvenoj pismenosti i naglašavanje ženskog zdravlja kao temelja održivih gospodarstava budućnosti ukazujući na probleme poput menstrualnog siromaštva

Svjetski gospodarski forum je stavio žensko zdravlje na vrh prioriteta Davos Agende 2024 rekavši da je ulaganje u žensko zdravlje uistinu čin lidera, vizionarskih kompanija i naprednih društava. Globalni lideri poručili su kako ulaganje u zdravlje žena predstavlja pozitivan povrat investicije, odnosno na svaki uloženi dolar, u gospodarski rast dolazi oko tri dolara. Prednosti u ulaganju u zdravlje žena procjenjuju se na čak milijardu dolara godišnje do 2040. i donose povećanje od 1,7 % BDP-a po glavi stanovnika, što bi poboljšalo zdravstvene ishode za više od 3,9 milijardi svjetskog stanovništva.  O svojim liderskim iskoracima o ženskom zdravlju, konferencijama i destigmatizaciji tema poput mentalnog zdravlja i menstrualnog siromaštva, komunikacijskoj transformaciji zdravstvenog opismenjavanja o ženskom zdravlju (kroz forme podcasta, live emisija, video sadržaja i sl.) govorila je Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija u dm-u i voditeljica natječaja „{ZAJEDNO} za bolje sutra“.

 

 

 

 

Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija u dm-u i voditeljica natječaja „{ZAJEDNO} za bolje sutra“

 

 

 

Prošle je godine dm nizom aktivnosti potaknuo razgovor o temama koje su ključne za žensko zdravlje. Jeste li zadovoljni rezultatima?

Iznimno smo zadovoljni onime što smo postigli tijekom prošle godine. Podržali smo realizaciju devet projekata koje smo odabrali u natječaju {ZAJEDNO} za bolje sutra, a koji su doprinijeli dobrobiti i zdravlju žena diljem Hrvatske. Među projektima je i nabava endovaskularnog ultrazvuka za Kliničku bolnicu Merkur te medicinske opreme za Centar za majku i dijete Doma zdravlja Sisačko-moslavačke županije. Također, Institutu Ruđer Bošković omogućili smo provedbu istraživanja s ciljem unapređenja liječenja raka jajnika, a podržali smo i aktivnosti organizacija civilnog društva kao što je udruga Nismo same.

Posebno smo ponosni na prvu dm žensku konferenciju gdje smo otvoreno razgovarali o ginekološkom i mentalnom zdravlju te drugim aspektima ključnima za zdravlje žena i kvalitetu njihova života. Uz više od 300 sudionica konferencije, o tim su temama žene imale prilike više doznati i u našoj seriji podcasta koji su ostvarili više od 100 tisuća pregleda.

 

 

 

 

 

 

 

I u ovoj ste godini nastavili s aktivnostima koje su usmjerene na žensko zdravlje. Što ste do sada ostvarili?

Ove smo se godine snažnije usmjerili na menstrualno zdravlje žena, konkretnije na unapređenje menstrualnog zdravlja i  poticanje otvorenog razgovora o menstruaciji.

U veljači smo trajno snizili cijene svih uložaka, tampona i menstrualnih gaćica dm marke Jessa za najmanje 13 posto, odnosno za stopu PDV-a. Ovim smo ulaganjem željeli osnovne higijenske potrepštine svim ženama učiniti još pristupačnijima te smo željeli ukazati na to da je menstruacija znak sazrijevanja i odrastanja, a ne razlog za sram i brigu o novcu.

Povodom Dana žena pokrenuli smo natječaj {ZAJEDNO} za bolje sutra na koji je pristiglo preko stotinu prijava projekata čiji je cilj podići razinu znanja o menstrualnom zdravlju te doprinijeti promjeni percepcije menstruacije u javnosti. U analizi pristiglih prijava vodili smo se utjecajem i doprinosom svakog pojedinog projekta.

 

 

 

 

 

 

 

Što još možemo očekivati od dm-a ove godine kada je u pitanju žensko zdravlje?

Ženskim zdravljem bavili smo se i u novoj seriji podcasta, a održali smo i uspješnu drugu dm žensku konferenciju koja se ove godine održala u Splitu, 4. svibnja, u Hotelu Le Méridien Lav. Ginekologinji Ulli Marton, sociologu Bruni Šimleši, psihijatru Boranu Uglešiću, i akademkinji Mirni Šitum  pridružio se chef Ivan Pažanin i glumica Arijana Čulina koji su govorili o ginekološkom zdravlju, nošenju sa stresom u svakodnevnom životu, važnosti preventivnih pregleda te o generacijskim razlikama u poimanju ljepote. A onda u lipnju, već tradicionalno, očekuje nas i dm ženska utrka na Jarunu u Zagrebu.

 

 

 

 

Martina Markota, voditeljica korporativnih komunikacija u dm-u i voditeljica natječaja „{ZAJEDNO} za bolje sutra“