Health Hub preporuka svakom zdravstvenom manageru za dinamičnu jesen: 5 must-read knjiga za spremno suočavanje s izazovima!
ostoji hitna potreba da globalni dionici surađuju na istovremenom upravljanju izravnim posljedicama krize izazvane COVID-19. Kako bi poboljšao globalno stanje, Svjetski ekonomski forum pokrenuo je inicijativu The Great Reset. WEF navodi kako glavni izazovi s kojima se suočava svijet nakon pandemije uključuju rastuću nejednakost, klimatske promjene, digitalizaciju, demografske promjene i slabljenje demokracije. Kako bi se tome suprotstavili, postoji potreba za ponovnom izgradnjom domaćih i globalnih institucija kako bi bolje iskoristile moć velikih korporacija i preusmjerili se ka tehnološkim promjenama.
Globalni financijski sustav također treba postati otporniji, uključujući regulatorne promjene koje pokrivaju potencijalne rizike povezane s digitalizacijom.
Kako bili nadahnuti i spremni za nadolazeću dinamičnu jesen, te imali širu sliku promjena koje su na horizontu, Health Hub je odabrao 5 must-read knjiga koju svaki manager koji surađuje sa zdravstvom ili zdravstvenom industrijom treba nabaviti!
EKONOMIKA ZA MENADŽERE: NAČELA I PRIMJENE U SVJETSKOJ PRAKSI
(8. međunarodno izdanje)
Dominick Salvatore
Odražavajući izrazito globaliziranu prirodu ukusa, proizvodnje, tržišta rada i financijskih tržišta u današnjem svijetu, Ekonomika za menadžere: Načela i primjene širom svijeta, međunarodno osmo izdanje, predstavlja teoriju poduzeća kao poveznicu za ispitivanje procesa donošenja menadžerskih odluka.
Kao i u prijašnjim izdanjima, knjiga nastoji uravnotežiti koncepte, primjene i pedagogiju. Posredstvom jasnih i sažetih objašnjenja i ilustracija, ona istražuje već dobro oprobane, kao i mnoge nove i uzbudljive teme u ekonomici za menadžere (kao što su organizacija tvrtki, poslovna etika, evolucija kreativne tvrtke, Porterov strateški okvir, elektronička trgovina, ekonomika informacija i upravljanje rizikom), da bi potom prikazala kako se poduzeća doista ponašaju, uz pomoć 97 stvarnih studija slučaja, deset kućica s tekstom o Ekonomici za menadžere u praksi, kao i jedanaest integrativnih slučajeva.
Integrirane studije slučajeva obimne su i osmišljene tako da ih predavači sami mogu zadati. Budući da je ekonomika za menadžere po svojoj prirodi primijenjeno područje, ovakva mogućnost itekako je korisna. Studije slučajeva, nasuprot tome, kratka su, poticajna, a katkad i iznenađujuća uprizorenja kako se proučavane teorije mogu primijeniti u praksi. Fleksibilna, modularna organizacija knjigu čini pogodnom kako za dugotrajne, tako i za skraćene kolegije ekonomike za menadžere.
Dominick Salvatore redoviti je profesor ekonomike i poslovnog upravljanja na Sveučilištu Fordham i ravnatelj Globalnog ekonomskog instituta. Počasni profesor na Šangajskom sveučilištu za financije, Sveučilištu Hunan, Sveučilištu Pretoria, i LUM-u (Slobodno sveučilište Mediterana). Savjetnik je Instituta za ekonomsku politiku (EPI) u Washingtonu, Svjetskoj banci, Međunarodnom monetarnom fondu, Ujedinjenim narodima, različitim središnjim bankama te brojnim globalnim bankama i korporacijama.
Autor je, koautor ili urednik 54 knjige, koje uključuju Inovaciju i rast u Sjedinjenim Državama i svjetskoj ekonomiji (Elsevier, 2014.); Od G7 prema G20 (Elsevier, 2013.); Sjedinjene Države i Kina u svjetskoj ekonomiji (Elsevier, 2012.); Produktivnost, gospodarski rast i plaće u Sjedinjenim Državama (Elsevier, 2008.); Preraspodjela dohotka (Oxford University Press, 2006.); Uvod u međunarodnu ekonomiku (Wiley, 3. izdanje, 2012.); Međunarodna ekonomika (Wiley, 11. izdanje, 2013.); Mikroekonomska teorija i primjene (Oxford, 5. izdanje, 2009.); Rasprava o dolarizaciji (Oxford, 2003.); Protekcionizam i svjetsko blagostanje (Cambridge, 1993.); i Japanski konkurentski izazov i odgovor SAD-a (EPI, 1990.). Surađuje na uređivanju Journal of Policy Modelling, a u prošlosti je također surađivao na uređivanju i Open Economies Review i The American Economist. Njegova istraživanja objavljena su u više od 100 radova u vodećim poslovnim i ekonomskim časopisima te je često bio gost na brojnim američkim i međunarodnim konferencijama.
KUPI KNJIGU //
https://www.mate.hr/product/2345/ekonomika-za-menadzere
ELON MUSK –
KAKO MILIJARDER I ČELNIK SpaceX-a I TESLE OBLIKUJE NAŠU BUDUĆNOST
Ashlee Vance
Knjiga prati život Elona Muska od djetinjstva do vremena provedenog u Zip2 i PayPalu, a zatim u SpaceX, Tesli i SolarCityu. U knjizi je Vance razgovarao s Muskom, suradnicima i onima koji su bili s njim u najvažnijim trenucima njegova života; Musk nije imao kontrolu nad sadržajem biografije.
Ashlee Vance pruža nenadmašan pogled na izvanredan život najdjelotvornijeg poduzetnika našega doba. Knjiga oslikava portret složenog čovjeka koji je obnovio američku industriju i potaknuo nove razine inovacije – od PayPala do Tesle, SpaceXa i SolarCity – nadilaženja poteškoća, zarađivanja milijardi i stvaranja mnogih neprijatelja na putu.
“Osnivač Spacexa i Tesle svakako vidi neuspjehe kao neizbježan dio inovacija. Ova briljantna nova biografija slika je njega kao opsesivnog, netolerantnog perfekcionista. ” – Financial Times
“Najprodavanija poslovna knjiga na ljestvici New York Timesa”
“Najprodavanija poslovno-poduzetnička knjiga na Amazonu”
“Knjiga godine prema Amazonu (poslovna i ulagačka kategorija)”
“Najbolja poslovna knjiga 2015. godine prema Wall Street Journalu”
„Čudesan prikaz vjerojatno najvažnijeg poduzetnika na svijetu. Vance pruža nezaboravnu sliku Muskove jedinstvene osobnosti, nezasitnog pokretačkog nagona i sposobnosti rasta kroz tegobe.”- Washington Post
Ashlee Vance je nagrađivani pisac časopisa Bloomberg Businessweek. Vance je također domaćin TV showa “Hello World”. Prije toga radio je za The New York Times i The Register.
Vance je rođen u Južnoj Africi, odrastao u Teksasu i pohađao Pomona College
KUPI KNJIGU //
https://www.mate.hr/product/2234/elon-musk
KAKO DESIGN THINKING TRANSFORMIRA ORGANIZACIJE I POTIČE INOVACIJE
Tim Brown
Design thinking, predmet ove knjige, nudi pristup inovacijama koji je moćan, učinkovit i široko dostupan, koji može biti uključen u sve aspekte poslovanja i društva, koji će pojedinci i timovi koristiti za generiranje prodornih ideja koje će potom biti provedene i utjecajne.
Design thinking svoje korijene vuče iz dizajnerskog obučavanja i stručne prakse, ali to su načela koja svatko može uvježbati i primijeniti na svakom području aktivnosti. Design thinking iskorištava kapacitete koje svi imamo, ali koji su zanemareni zbog konvencionalnije prakse rješavanja problema. Taj pristup ne stavlja samo čovjeka u središte zbivanja već je sam po sebi veoma human.
Knjiga je podijeljena je na dva dijela. Prvi dio prolazi kroz neke od najvažnijih faza design thinkinga.
Nije mi namjera knjigu prikazati kao praktičan vodič nego ona prikazuje vještine koje će se u konačnici najbolje usvojiti kroz rad. Nadam se da ću prikazati okvir koji će čitatelju pomoći pri utvrđivanju načela i praksi koji design thinking čine moćnim.
Kao što pretpostavljam u šestom poglavlju, dizajn će procvjetati u svojoj bogatoj kulturi pripovijedanja i u tom duhu istražit ću razne ideje koje počivaju na pričama tvrtke IDEO, kao i drugih tvrtki i organizacija. Prvi dio knjige usredotočuje se na primjenu design thinkinga u poslovanju. Nadalje, vidjet ćete kakva je njegova primjena u nekim od najinovativnijih kompanija u svijetu te kako je doveo do nevjerojatnih rješenja i situacija u kojima je design thinking katkad bio nenadmašan (svakoj poslovnoj knjizi koja navodi nepobjedive tajne uspjeha mjesto je na polici među knjigama znanstvene fantastike).
Drugi dio izazov je za sve nas da razmišljamo o „velikim stvarima”. Nadam se da ću vam, kroz razmatranje tri široka područja ljudskih aktivnosti – posao, tržište i društvo, uspjeti pokazati kako se design thinking može primijeniti u novim načinima stvaranja ideja koji se mogu nositi s današnjim izazovima.
Ako ste menadžer hotela, design thinking može vam pomoći u preispitivanju same prirode gostoljubivosti. Ako radite za filantropsku agenciju, design thinking vam pomaže dokučiti ljudske potrebe koje nastojite zadovoljiti. Čak i ako ulažete u rizični kapital, design thinking pomaže vam zaviriti u budućnost.
Ova knjiga će Vas naučiti mjeriti uspjeh Vaših ideja, ali ne kroz stanje bankovnih računa nego kroz njihov utjecaj na svijet.
KUPI KNJIGU //
https://www.mate.hr/product/2236/dizajniranje-promjena-po-mjeri
PREDNOST UMJETNE INTELIGENCIJE – Kako iskoristiti revoluciju umjetne inteligencije
Thomas H. Davenport
Timovi uprava poduzeća diljem svijeta počinju se sami pitati što bi trebali činiti s novim tehnologijama. Važno je da se provede dubinska rasprava o tome koje sposobnosti umjetne inteligencije imaju smisla za vašu poslovnu djelatnost. Čak i ako vaš pristup uključuje samo pilot ili dokaz koncepta, ne želite krenuti na krivi način – ili s krivom tehnologijom – ako to možete izbjeći s izvjesnom dozom strateške analize. Poduzeće koje želi usvojiti umjetnu inteligenciju u svojem poslovanju bit će daleko uspješnije ako unaprijed razmotri gdje bi trebalo primijeniti tehnologiju, koje bi ciljeve trebalo postići, kako će doći do potrebnih zaposlenika i tako dalje.
“S obzirom na to da je većina mojih napora u proteklo desetljeće-dva uključivala analitiku i big data (velike baze podataka, op. prev.), pokušao sam slijediti taj pokret kamo god bi odveo. Također, tijekom protekle dvije ili tri godine, bilo je jasno da me oni odvode prema AI-ju. U ovoj knjizi zagovarat ću tvrdnju kako je AI uvelike analitička tehnologija te da je za većinu organizacija AI izravna ekstenzija onoga što one inače čine s podatcima i analitikama. U normalnim uvjetima napisao bih ovu knjigu o obrascima upotrebe AI-ja/kognitivnih tehnologija prije nekoliko godina. Poduzeće je obično u mom fokusu kada dođe do pojave novog skupa tehnologija; napisao sam više knjiga o njima, baveći se sustavima za planiranje resursa u poduzećima (ERP), upravljanju znanjem, analitikom i velikim podatcima. Međutim, prije nekoliko godina nije bilo osobito mnogo poduzeća koja su djelotvorno koristila ovu tehnologiju. Napisao sam još jednu knjigu (s Julijom Kirby) o tome što AI znači za radnike i njihova radna mjesta, i do trenutka kada je ona izašla 2016. godine, sve više poduzeća počelo je slijediti taj trend. Svijet je svakako spreman za knjigu koja ispisuje putanju umjetne inteligencije i kognitivnih tehnologija u konvencionalnom poslovanju. Ovo je moj pokušaj da napišem takvu knjigu.” – Thomas H. Davenport, autor knjige
„AI je nešto stvarno, no ne i jednostavno. U ovoj knjizi, Tom Davenport pristupa ovoj složenoj temi pomoću njemu svojstvene lucidnosti, promišljenosti i pružanja stvarnih primjera. Također, naslov knjige je savršen: pristupit ćete najvećem izvoru konkurentske prednosti današnjice ako budete pročitali Prednost umjetne inteligencije.“ – Andrew McAfee, glavni istraživački znanstvenik na MIT-u i suautor Drugog doba strojeva i Stroj | Platforma | Mnoštvo
„Smatrajte ovu knjigu priručnim ‘sredstvom za rušenje mitova o AI-ju’ – veličanstvenim vodičem za svakoga tko je suočen s prenapuhanim tvrdnjama prodavača i nerealnim očekivanjima oko AI-ja. Ona uvodi reda u tu zbrku, jasno objašnjavajući istinske mogućnosti AI-ja, nudeći jedan pragmatičan pristup o tome kako osmisliti primjenu tih mogućnosti u vašoj organizaciji te predlažući metode kako unutar adekvatnih razmjera provesti usvajanje AI-ja. Ovu se knjigu jednostavno mora pročitati!“ – Dave Gledhill, informatički direktor grupacije, DBS Banka
„Nemoguće je zaobići sveprisutnost AI-ja. Ona će uskoro biti svugdje, njen će uzlet biti nezamisliv, i mnoge će zateći nespremne. Jedino je pitanje kada će doći do trenutka koji će preliti čašu. Davenportova knjiga pruža jedan holistički pristup pripremi organizacija i pojedinaca za ono što nadolazi, čineći to strukturirano te pružajući čitav splet primjera i primjena iz stvarnog života.“ – Landro DalleMule, voditelj informacijskog menadžmenta i glavni podatkovni rukovoditelj, AIG, General Insurance
„Organizacije nastoje naučiti više o praktičnim primjenama i poslovnom učinku AI-ja. Ova će izvrsna knjiga odgovoriti na mnoga njihova pitanja.“ – Janet Foutty, Predsjednica i generalna direktorica, Deloitte Consulting, LLP
„Prednost umjetne inteligencije obavezno je štivo za rukovoditelje koji žele postati vođama istinski kognitivnih korporacija, a ne tek ‘mudraci s domjenaka’ koji će navesti svoje kolege da pomisle kako oni ‘imaju AI’, iako su u stvarnosti pokrenuli možda tek par pilot-projekata koji ne daju nikakav poslovni učinak.“ – A. Charles Thomas, Globalni direktor za podatke i analitiku, General Motors
„Obećanje koje AI-tehnologija nudi već nas preobražava. Međutim, do ispunjenja ovih obećanja stoji dosta prepreka na putu: pretjerana očekivanja, poricanje, ili jednostavno nerazumijevanje. Još jednom je Tom Davenport preuzeo ulogu svojevrsnog poslovnog šerpe s Himalaja, koji vodi donositelje odluka kroz labirint tehnologije, usmjeravajući ih prema preobrazbi poslovanja koju inače svi mi želimo vidjeti.“ – Kristian J. Hammond, profesor računalnih znanosti, Sveučilište Northwestern i glavni znanstvenik, Narrative Science
KUPI KNJIGU //
https://www.mate.hr/product/2327/prednost-umjetne-inteligencije
KAPITALIZAM ZA SVE DIONIKE
Klaus Schwab, Peter Vanham
U ovoj knjizi autor zagovara stav da ne možemo nastaviti s ekonomskim sustavom koji pokreću sebične vrednote, kao što je kratkoročno maksmiziranje dobiti, izbjegavanje poreza i propisa, ili eksternalizacija ekološke štete. Umjesto toga, nužno nam je društvo, gospodarstvo i međunarodna zajednica osmišljena na način da skrbi o svim ljudima i čitavom planetu. U onome što slijedi, pokazuje kako se takav sustav može izgraditi i zbog čega je nužno da to učinimo sada.
„Kapitalizam za sve dionike nudi pravovremenu analizu koja nam može pokazati način na koji neoliberalni ekonomski sustav pogoduje milijarderima i korporacijama usmjerenima na ekstrakciju koristi nauštrb dostojanstva milijardi ljudi i zaštite našeg planeta. Kako je COVID-19 dodatno produbio očaj i ekonomske, rodne i rasne nejednakosti, države moraju – zajedno sa svim dionicima – odlučno djelovati kako bi se napustio kapitalizam koji na prvo mjesto stavlja dioničare i umjesto toga smjestiti ljudska prava u središte naše ekonomije.“ – Gabriela Bucher, izvršna ravnateljica, Oxfam International
„Nova knjiga profesora Schwaba pruža nam uvid u svježe nove kutove gledanja na ekonomsku povijest svijeta te na razmišljanje koje nas je dovelo do najvećih izazova s kojima smo danas suočeni – niti jedna nije veća od klimatskih promjena. Još važnije je to da pruža putokaz za budućnost, pozivajući nas da prionemo izgradnji jednog uključivijeg, prosperitetnijeg, zdravijeg i zelenijeg svijeta, tako što ćemo prigrliti Kapitalizam za sve dionike, svatko u razmjerima koji su za tu prigodu adekvatni.“ – N. Chandrasekaran, izvršni predsjedatelj, Tata Sons
„U Kapitalizmu za sve dionike, moj dobri prijatelj, profesor Schwab, pruža nacrt toga kako globalnu ekonomiju učiniti pravičnijom, održivijom i otpornijom na izazove budućnosti. To je vizija koja se savršeno uklapa u sve njegove višegodišnje napore u izgradnji boljeg svijeta. Još jednom profesor Schwab svojom nam intrigantnom knjigom daje materijala za razmišljanje.“ – Mark Rutte, premijer Nizozemske
„Prije pedeset godina, Klaus Schwab je prvi put postulirao svoju teoriju kako poduzeća nisu samo odgovorna svojim dioničarima, već i svim strankama zainteresiranima za njeno djelovanje, tj. svim njezinim dionicima. Danas kada globalni ekonomski sustav stvara duboke razdore i nejednakosti, Klaus obnavlja ovaj svoj apel za jednim oblikom kapitalizma koji će funkcionirati za svakoga i gdje poduzeća neće tek otimati od društva, već će mu nešto doista i vratiti te na koncu ostaviti pozitivan učinak na njega. Kapitalizam za sve dionike jedan je hitni apel za djelovanjem.“ – Marc Beniof, predsjedatelj i CEO, Salesforce
„Ako mislite da je ovo tek još jedna knjiga „što je bilo prije-COVID-a/poslije-COVID-a?“, grdno se varate. Klaus Schwab poseže za svojim golemim iskustvom da bi nas odveo na jednu uzbudljivu pustolovinu kroz sve ono dobro i loše vezano uz poslijeratni kapitalizam. Njegova sklonost pripovijedanju ekonomskih priča pruža vam stvarni i dubinski uvid u to kamo idemo i na što treba ciljati.“ – Alexander De Croo, premijer Belgije
„Više ne možemo kratkoročno razmišljati. Poduzeća nisu odgovorna samo svojim dioničarima; moraju polagati račune pred višim moralnim kriterijima. Sada, u sredini krize s bolešću COVID-19, Klaus Schwab nam pokazuje da se ne možemo vratiti nekakvom starom normalnom. On nas upućuje da osmotrimo sadašnji odziv globalne solidarnosti među ljudima, i državnih tijela na ovu zdravstvenu krizu i vidimo u njoj jedan jasan put prema novoj paradigmi za rješavanje klimatske krize i skandalozne i sve izraženije nejednakosti u svijetu.“ – Angélique Kidjo, glazbenica i veleposlanica dobre volje UNICEF-a
Profesor Klaus Schwab osnivač je i izvršni rukovoditelj Svjetskog gospodarskog foruma. Godine 1971. objavio je svoje prvo djelo, Moderni menadžment poduzeća u strojarstvu. U ovoj knjizi tvrdi da bi jedno poduzeće trebalo služiti ne samo dioničarima, nego i svim dionicima kako bi se postigao dugoročni rast i napredak. Kako bi promovirao koncepciju dionika, osnovao je Svjetski gospodarski forum te iste godine. Od izdavanja svoje prve knjige, Schwab je potpisao autorstvo ili suautorstvo nad različitim knjigama i izvješćima, uključujući i Globalno izvješće o konkurentnosti Svjetskog gospodarskog foruma, koje izlazi svake godine (od 1979. do danas), Četvrta industrijska revolucija (2015), svjetski bestseler preveden na 40 jezika, Oblikovanje budućnosti Četvrte industrijske revolucije (2018., s Nicholasom Davisom) i COVID-19: veliko resetiranje (2020, s Thierryjem Malleretom). Pored toga što vodi Svjetski gospodarski forum, Schwab je također osnovao Zakladu Schwab za socijalno poduzetništvo, zajedno sa svojom suprugom Hilde (1998), Forum mladih globalnih vođa (2006) i Zajednicu oblikovatelja globalne ekonomije (2011). Profesor Schwab doktorirao je i magistrirao na ekonomici (Sveučilište Fribourg) te na strojarstvu (Švicarski savezni institut za tehnologiju), a usto je stekao i magisterij iz javne uprave (MPA) u Školi javne uprave Kennedy na Sveučilištu Harvard. Godine 1972. postao je profesor na Sveučilištu u Ženevi, na kojem danas ima počasno mjesto.
Peter Vanham voditelj je Službe za odnose s javnošću predsjedatelja i Međunarodnog vijeća za medije Svjetskog gospodarskog foruma. Prethodno je vodio američke odnose s javnošću za Forum iz New Yorka te je radio kao novinar u Philadelphiji, Londonu, Zürichu i Berlinu. Vanham je autor knjige Prije nego što sam postao izvršni direktor (2016) o životnim i poslovnim poukama CEO-a.
KUPI KNJIGU //
https://www.mate.hr/product/2341/kapitalizam-za-sve-dionike