Dame digitalnog zdravstva koje su READY4FUTURE! Nina Šesto (Klinika Magdalena): “Naša virtualna klinika pruža skrb za 12.000 pacijenata godišnje!”
igitalno zdravstvo i tehnologija mogu pomoći u povećanju kapaciteta i pristupa zdravstvenom sustavu”, iznijela je to direktorica digitalnog zdravstva u “Klinici Magdalena” Nina Šesto u kojoj su prije dvije godine pionirski lansirali sustav telemedicine.
“Svi nacionalni zdravstveni sustavi i vlade suočavaju se s problemom povećanje broja kroničnih pacijenata, život se u posljednjih 50 godina dramatično produljio i zdravstveni su sustavi preopterećeni. Svi to u EU osjete, a istovremeno su zdravstveni sustavi ograničeni u svojim mogućnostima.
Pandemija COVID-19 suočila nas je s novom situacijom u kojoj su digitalno zdravstvo i telemedicina postali, rekla je Nina Šesto, ne samo nešto lijepo ili nešto za budućnost, nego nešto što je preko noći postao jedini način interakcije liječnika s pacijentima.
Direktorica digitalnog zdravstva u “Klinici Magdalena”, dr. sc. Nina Šesto
“Odjednom se cijelo tržište probudilo i shvatili smo da to jako dobro funkcionira, da ima više benefita nego raditi ‘offline‘ ili analogno. Sve te tehnologije postojale su i ranije, ali dramatično se osjetilo naglo prihvaćanje tih mogućnosti“, rekla je Nina Šesto na panelu Health Huba READY4FUTURE – Women in Digital Health Croatian Kick Off for GRIT International Female Accelerator.
Promjena ponašanja dogodila se i kod pacijenata i kod kliničara. Tržište digitalnih rješenja eksplodiralo je, dramatično su se povećala ulaganja u tom području.
„I mislim da je to sjajna prilika i za Hrvatsku jer imamo europski zdravstveni sustav i istovremeno fantastičnu IT industriju sa superzvijezdama i inovativnim tehnologijama. Sada moramo promišljati kako spojiti ta dva svijeta“, rekla je Nina Šesto.
Na tragu toga u “Klinici Magdalena” lansirali su ideju razvoja umjetne inteligencije koja se primjenjuje u stvarnoj praksi. Ova klinika, specijalizirana za kardiovaskularne bolesti, postala je digitalni lider i mjesto koje objedinjuje put pacijenta od početka do kraja, od neinvazivne dijagnostike, preko interventne kardiologije, elektro fiziologije, pa sve do najkompleksnijih kardioloških operacija i vaskularnih operacija.
„Doslovno, dok je pacijent u bolnici, on je nas sigurnom, ali što se događa kad izađu van? To su kronična stanja i o tome se treba kontinuirano voditi briga. Ti pacijenti trebaju imati kontinuirani pristup zdravstvenoj skrbi. S vizijom da se skrb dovede do pacijenta, čak i kad nisu u klinici, implementirali smo u prvom telemedicinskom centru 2020. godine“, pojašnjava.
,
Prvi korak bio je digitalizacija temeljnih stvari, a to je interakcija pacijenta i liječnika.
„Sad imamo virtualnu kliniku, kao i platformu na kojoj pacijent može zakazati termin, razmijeniti medicinsku dokumentaciju i povezati se s liječnikom bez obzira na geografsku lokaciju. Tako smo uspostavili kontakt pacijenata i kliničara na udaljenost“, pojašnjava Nina Šesto.
Pacijentu se daje i uređaj EKG-a koji je prilagođen pacijentu te doslovno iz udobnosti svog doma mogu poslati podatke putem EKG-a. “Naš centar radi 0-24 i u njemu su stručnjaci koji primaju te podatke i pacijenti se mogu konzultirati. Stručni savjeti pružaju se putem telefona“, pojašnjava.
Svake godine, na ovakav način odradi se 12.000 konzultacija s pacijentima i u toj interakciji na daljinu, kliničari mogu primati podatke od pacijenta, razgovarati s njim, a u srži su digitalna rješenja. No telemedicina počiva na rješavanju problemu vremena liječnika, odnosno njegova nedostatku.
“Nitko u svijetu nema dovoljno liječnika i ostalih stručnjaka koji bi mogli pružiti svu potrebnu zdravstvenu skrb na tradicionalan ‘analogni’ ili offline način. I zato moramo razmišljati kako povećati ovu vrstu digitalnih zdravstvenih rješenja. I tu nastupa AI, odnosno umjetna inteligencija. To je oruđe koje ima zadivljujući kapacitet automatizacije mnogih digitalnih procesa. Sada smo odlučili sumirati kardiovaskularne ekspertize i znanja u formi digitalnog zdravstvenog asistenta koji je dostupan 0-24 i koji doslovno može komunicirati s tisućama pacijenata istovremeno“, otkriva čaroliju digitalnih rješenja koja koriste umjetnu inteligenciju.