d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Dame digitalnog zdravstva koje su READY4FUTURE! Nina Šesto (Klinika Magdalena): “Naša virtualna klinika pruža skrb za 12.000 pacijenata godišnje!”

D

igitalno zdravstvo i tehnologija mogu pomoći u povećanju kapaciteta i pristupa zdravstvenom sustavu”, iznijela je to direktorica digitalnog zdravstva u “Klinici Magdalena” Nina Šesto u kojoj su prije dvije godine pionirski lansirali sustav telemedicine.

“Svi nacionalni zdravstveni sustavi i vlade suočavaju se s problemom povećanje broja kroničnih pacijenata, život se u posljednjih 50 godina dramatično produljio i zdravstveni su sustavi preopterećeni. Svi to u EU osjete, a istovremeno su zdravstveni sustavi ograničeni u svojim mogućnostima.

Pandemija COVID-19 suočila nas je s novom situacijom u kojoj su digitalno zdravstvo i telemedicina postali, rekla je Nina Šesto, ne samo nešto lijepo ili nešto za budućnost, nego nešto što je preko noći postao jedini način interakcije liječnika s pacijentima.

 

Direktorica digitalnog zdravstva u “Klinici Magdalena”, dr. sc. Nina Šesto

 

 

“Odjednom se cijelo tržište probudilo i shvatili smo da to jako dobro funkcionira, da ima više benefita nego raditi ‘offline‘ ili analogno. Sve te tehnologije postojale su i ranije, ali dramatično se osjetilo naglo prihvaćanje tih mogućnosti“, rekla je Nina Šesto na panelu Health Huba READY4FUTURE – Women in Digital Health Croatian Kick Off for GRIT International Female Accelerator. 

 

Promjena ponašanja dogodila se i kod pacijenata i kod kliničara. Tržište digitalnih rješenja eksplodiralo je, dramatično su se povećala ulaganja u tom području.

„I mislim da je to sjajna prilika i za Hrvatsku jer imamo europski zdravstveni sustav i istovremeno fantastičnu IT industriju sa superzvijezdama i inovativnim tehnologijama. Sada moramo promišljati kako spojiti ta dva svijeta“, rekla je Nina Šesto.

 

 

Na tragu toga u “Klinici Magdalena” lansirali su ideju razvoja umjetne inteligencije koja se primjenjuje u stvarnoj praksi. Ova klinika, specijalizirana za kardiovaskularne bolesti, postala je digitalni lider i mjesto koje objedinjuje put pacijenta od početka do kraja, od neinvazivne dijagnostike, preko interventne kardiologije, elektro fiziologije, pa sve do najkompleksnijih kardioloških operacija i vaskularnih operacija.

„Doslovno, dok je pacijent u bolnici, on je nas sigurnom, ali što se događa kad izađu van? To su kronična stanja i o tome se treba kontinuirano voditi briga. Ti pacijenti trebaju imati kontinuirani pristup zdravstvenoj skrbi. S vizijom da se skrb dovede do pacijenta, čak i kad nisu u klinici, implementirali smo u prvom telemedicinskom centru 2020. godine“, pojašnjava.

 

,

Prvi korak bio je digitalizacija temeljnih stvari, a to je interakcija pacijenta i liječnika.

„Sad imamo virtualnu kliniku, kao i platformu na kojoj pacijent može zakazati termin, razmijeniti medicinsku dokumentaciju i povezati se s liječnikom bez obzira na geografsku lokaciju. Tako smo uspostavili kontakt pacijenata i kliničara na udaljenost“, pojašnjava Nina Šesto.

 

Pacijentu se daje i uređaj EKG-a koji je prilagođen pacijentu te doslovno iz udobnosti svog doma mogu poslati podatke putem EKG-a. “Naš centar radi 0-24 i u njemu su stručnjaci koji primaju te podatke i pacijenti se mogu konzultirati. Stručni savjeti pružaju se putem telefona“, pojašnjava.

 

 

Svake godine, na ovakav način odradi se 12.000 konzultacija s pacijentima i u toj interakciji na daljinu, kliničari mogu primati podatke od pacijenta, razgovarati s njim, a u srži su digitalna rješenja. No telemedicina počiva na rješavanju problemu vremena liječnika, odnosno njegova nedostatku.

“Nitko u svijetu nema dovoljno liječnika i ostalih stručnjaka koji bi mogli pružiti svu potrebnu zdravstvenu skrb na tradicionalan ‘analogni’ ili offline način. I zato moramo razmišljati kako povećati ovu vrstu digitalnih zdravstvenih rješenja. I tu nastupa AI, odnosno umjetna inteligencija. To je oruđe koje ima zadivljujući kapacitet automatizacije mnogih digitalnih procesa. Sada smo odlučili sumirati kardiovaskularne ekspertize i znanja u formi digitalnog zdravstvenog asistenta koji je dostupan 0-24 i koji doslovno može komunicirati s tisućama pacijenata istovremeno“, otkriva čaroliju digitalnih rješenja koja koriste umjetnu inteligenciju.