d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Dame digitalnog zdravstva koje su READY4FUTURE! Maja Jurčević (ADIVA): “Uz naš inovativni program i digitalne iskorake želimo osnažiti ulogu ljekarnika!”

F

armacija se tradicionalno smatra ženskim zanimanjem, uz pokojeg muškog mušketira. No konkurencija na tržištu jaka je, bori se za svakog pacijenta, a malim ljekarnama dodatno je teško pozicionirati se, pokazati da su „tu“ i promovirati se kao partner pacijentima i zato u toj industriji digitalna rješenja mogu biti velika pomoć.

Upravo to nudi ADIVA program koji se pokazao kao vrlo dobar alat, posebno za manje ljekarne i ljekarničke lance, jer unaprjeđuje poslovanje kroz veću efikasnost i bolje rezultate, pomaže da se ljekarne snažnije pozicioniraju na tržištu, diferenciraju u odnosu na konkurenciju, potiče njihovu inovativnost, povećava vjernost i zadovoljstvo pacijenata, a na kraju dana olakšava svakodnevni posao zbog unaprijed razvijenih marketinških alata kako bi ljekarnicima ostalo više vremena za pacijente.

Koordinatorica ADIVA programa, Maja Jurčević, pojašnjava za Health Hub da ADIVA nije samo „loyalty kartica“, kako to često djeluje izvana. „To je pažljivo osmišljen program koji ljekarnama pomaže da budu konkurentnije te je svih 12 godina ADIVA program ostao jedinstven program podrške poslovanju ljekarni u Hrvatskoj“, kaže Maja Jurčević. Maja je također nedavno bila panelistica na međunarodnom virtualnom eventu o ženama lidericama digitalnog zdravstva READY4FUTURE u okviru GRIT International Female Accelerator Programa.

ADIVA je zapravo marketinško-poslovni koncept koji je pokrenula PHOENIX Farmacija, jedna od vodećih veledrogerija u Hrvatskoj, i to krajem 2009. godine kada je prepoznata potreba ljekarni za organizacijom i provođenjem dodatnih marketinških aktivnosti.

 

 

Biti bliže pacijentima!

 

 

Maja Jurčević (Koordinator ADIVA Programa, Phoenix Farmacija)

 

„Ljekarnici za marketinške aktivnosti uglavnom nisu imali dovoljno vremena, znanja, pa niti kadrovskih resursa. I tada se većinom radilo o manjim privatnim ljekarnama i ljekarničkim lancima, a mi smo ponudili različite marketinške alate kroz ADIVA program – partnerski program suradnje s ljekarnama. Slične programe PHOENIX provodi i u drugim europskim zemljama u kojima posluje, stoga smo nastojali model i sve dobre prakse iz inozemstva prilagoditi našem tržištu. U početku je ponuđen manji broj usluga, jedna B2B usmjerena na stručno usavršavanje ljekarnika, te nekoliko B2C usluga odnosno usluga usmjerenih prema pacijentima koji dolaze u ljekarne. Danas je ADIVA program daleko kompleksniji i sveobuhvatniji, danas program uspješno integrira ljekarničke usluge te digitalni pristup pacijentima“, kaže naša sugovornica.

 

 

Prema pacijentima, to je na početku bio zdravstveni časopis koji je izlazio dva puta mjesečno u partnerskim ljekarnama koje su se uključile u program. Tijekom godina stvarao se odnos vjernosti pacijenata prema ljekarnama, a program vjernosti zatim je ponudio mogućnost ostvarivanja popusta i drugih pogodnosti, dok je istovremeno provođenje brojnih javnozdravstvenih kampanja u suradnji s partnerima iz industrije doprinijelo razvoju dodatnih ljekarničkih usluga i kvalitetnijeg savjetovanja pacijenata. To je i dodatno ukazalo na potrebu snažnije vidljivosti i brendiranja ljekarni, stoga su od 2015. godine ADIVA ljekarne posebno istaknute oznakom „ADIVA ljekarna“. Zatim je uslijedio daljnji razvoj, lansiranje ADIVA aplikacije koja je olakšala razumijevanje i korištenje programa vjernosti. Kvalitetan i iznimno cijenjen zdravstveni portal adiva.hr, strateški pozicioniran kao ljekarnički portal, postao je jedan od glavnih izvora informiranja kad je u pitanju zdravlje. Portal svakodnevno donosi jasne, jednostavne i lako razumljive informacije vezane za očuvanje zdravlja i prevenciju neželjenih zdravstvenih stanja.

Što se tiče odnosa s ljekarnama, ADIVA djeluje kao alat koji osigurava unaprjeđenje poslovanja, donosi razliku u odnosu na konkurenciju, a ljekarnicima ostavlja više vremena kako bi se fokusirali na pacijente i to je ono što je vrlo dobro prepoznato i prihvaćeno. Ono što nas također posebno veseli i čini ponosnim je što i ljekarnici sudjeluju u razvoju programa kroz savjetodavno tijelo u koje je uključeno nekoliko predstavnika ljekarnika iz svih regija. Aktivno komuniciramo i razmjenjujemo informacije o zadovoljstvu i ostvarenim ciljevima, razmatramo prijedloge za unaprjeđenje te zajedno razvijamo brend. Osim pripadnosti poznatom brendu, konkurentska je prednost što se aktivno prate trendovi na domaćem tržištu, ali i tržištima drugih zemalja. „Pratimo što se radi vani, razgovaramo te procjenjujemo što se može primijeniti kod nas“, govori Maja Jurčević.

 

 

Danas je u ADIVA program uključeno više od 170 ljekarni diljem Hrvatske. To je oko 16% ljekarničkog tržišta, no ako se uzme u obzir njihov tržišni potencijal, ADIVA ljekarne čine gotovo 24% tržišta. „Ako kažemo da 16% ljekarni djeluje kao gotovo četvrtina tržišta prema potencijalu to nam jasno govori da su ADIVA ljekarne proaktivne, otvorene, vrijedne, spremne pratiti trendove na tržištu kao i stvarati nove, zajednički raditi na kvaliteti usluge i graditi pozitivan imidž u društvu. ADIVA kao koncept pomaže približiti ljekarne pacijentima. Kada gledamo prema pacijentu, fokus nam je ljekarnički savjet jer je ljekarnik zaista najdostupniji zdravstveni djelatnik. Iako to možda zvuči kao izlizana fraza, pandemija je to još jednom pokazala, a na nama je da i dalje radimo na osviještavanju te da potaknemo korisnike da se ne ustručavaju zatražiti stručni savjet, ne samo o ispravnoj primjeni lijekova, već i o sprečavanju razvoja bolesti i očuvanju zdravlja općenito“, kaže Jurčević.

I sam naziv ADIVA zapravo je akronim riječi advice (savjet) i added value (dodana vrijednost) i to je osnovni pokretač koncepta našeg partnerskog odnosa – približiti ljekarnike pacijentima kako bi stvorili još kvalitetniji odnos povjerenja i osnažili svoju savjetodavnu ulogu, a ljekarnama pružiti dodanu vrijednost kako bi zajedno bile snažnije, glasnije i vidljivije.

 

ADIVA – PARTNERSKI PROGRAM SURADNJE S LJEKARNAMA

 

Inače, prošlogodišnje ispitivanje[1] o svjesnosti i percepciji ADIVA ljekarni pokazalo je da svaka treća odrasla osoba u RH (36%) već ima određenu svjesnost o ADIVA ljekarnama (potaknuto dosjećanje, ukupno spontano spomenuti, prvi spomenuti), što smatraju velikim uspjehom. Najvažniji kriteriji za odabir ljekarne su stručnost ljekarnika, pristupačnost ljekarni i kvaliteta ljekarničke usluge. ADIVA kao brend označava ADIVA ljekarnu prvenstveno kao mjesto brige za pacijenta. „Ne možemo potpuno uspoređivati i izjednačavati s brendovima u drugim industrijama. Međutim, kako brend ima snagu utjecati na svijest potrošača, u ovom slučaju pacijenta, snažan brend stvara trajan dojam u svijesti pacijenta o vrijednostima brenda. Stoga nam je cilj za buduće razdoblje još više povezati ljekarne u kojima je ljekarnik kao glavni savjetnik te sve digitalne kanale kroz koje komuniciramo i djelujemo“, naglašava Jurčević.

„To je pažljivo osmišljen program koji pomaže malim ljekarnama i ljekarničkim lancima da budu konkurentniji i posljednjih 12 godina ADIVA se pokazala kao snažan alat za poboljšanje poslovanja u farmaciji“, kaže Maja Jurčević. ADIVA je zapravo inovativni program kojeg je razvila veledrogerija Phoenix Farmacija 2015. godine kada su osjetili kako manjim sustavima u ljekarništvu nedostaje marketinških aktivnosti.

„Za to jednostavno nisu imali vremena, znanja, ali niti kadra koji bi se time bavio. Uglavnom se radilo o malim privatnim ljekarnama i ljekarničkim lancima, a mi smo kao partneri to ponudili kroz ADIVA program. Slične programe Phoenix Farmacija ima i u drugim zemljama, a mi smo nastojali model prilagoditi našem tržištu. U početku smo nudili manje usluga, s jedne strane usmjerene farmaceutima kako bi im se olakšalo poslovanje, a druge prema pacijentima. Danas je je ADIVA daleko kompleksniji“, kaže naša sugovornica.

 

I sve to – uz primjenu inovativnih digitalnih rješenja!

 

 

 

 

1 nacionalno reprezentativan uzorak prema dobi, spolu i regiji, n=400 odraslih punoljetnih ljudi u RH (koji odlaze u ljekarne); SmartUp d.o.o., ožujak 2021.