Zdravstveni stručnjaci s „prve linije“ borbe protiv COVID-19 trebaju veću podršku za mentalno zdravlje
straživački tim sa University College London (UCL) nedavno su ukazali na potrebu veće podrške u očuvanju i poboljšanju mentalnog zdravlja zdravstvenih stručnjaka na „prvoj liniji“ borbe protiv COVID-19.
Tim psihijatara i psihologa osnovali su Radnu skupinu za odgovor na traume uzrokovane COVID-19, koja je uputila poziv za podizanje svijesti o važnosti edukacije o mentalnom zdravlju u okruženjima zdravstvene i socijalne skrbi. Ovaj apel proizašao je nakon studije koja je istražila dostupnu podršku za mentalno zdravlje dostupnu zdravstvenim djelatnicima na fronti borbe tijekom pandemije. Istraživanje je objavljeno u PLOS ONE.
Utjecaj COVID-19 na mentalno zdravlje
Objašnjavajući studiju, glavni autor dr. Jo Billings, suradni profesor na UCL Odjelu za psihijatriju, izjavio je: „U Velikoj Britaniji je procijenjeno da 45-58% djelatnika u zdravstvenoj i socijalnoj skrbi na „prvoj liniji“ borbe protiv COVID-19 zadovoljava kriterije za klinički značajne razine anksioznosti , depresije i/ili PTSP nakon prvog vala pandemije.
“Ovo se pojavljuje među zdravstvenim djelatnicima koji su bili već pod značajnim pritiskom prije COVID-19, o čemu svjedoči sve veća učestalost stresa, „izgaranja na poslu“ ili tzv. „burnout“ sindroma, depresije, ovisnosti o drogama i alkoholu te suicida u svim skupinama zdravstvenih djelatnika diljem svijeta.
„Prepoznata je potreba za podrškom mentalnom zdravlju djelatnika na „prvoj liniji“ tijekom COVID-19, no ova pandemija također je istaknula nedostatan broj istraživanja o potrebama mentalnog zdravlja zdravstvenih i socijalnih radnika na fronti pandemije, kao i nedostatak smjernica utemeljenih na dokazima o tome koja bi im psihosocijalna podrška mogla biti najučinkovitija u pomoći. ”
Kvalitativna studija intervjua obuhvatila je 25 djelatnika s „fronte pandemije“ iz različitih zanimanja, usluga i područja koji su radili izravno s COVID-19 bolesnicima. Od sudionika je zatraženo da opišu svoja iskustva i stavove o psihosocijalnoj podršci tijekom pandemije.
Dostupnost i pristup uslugama mentalnog zdravlja
Odgovori iz intervjua pokazali su da je podrška psiholoških službi, kad im je bila dostupna, bila od dragocjene važnosti djelatnicima na „prvoj liniji“ te da su oni koji su pristupili takvoj podršci ili su poznavali kolege koji su imali psihološku podršku, pozitivno govorili o takvim uslugama. Rezultati su ipak otkrili velike razlike u dostupnosti ovih usluga i značajne prepreke pristupu takvim uslugama.
Mnogi sugovornici u studiji opisali su pružanje usluga kao „zbunjujuće i slabo komunicirane“, što dovodi do nedostatka svijesti o dostupnim uslugama. Podrška mentalnom zdravlju također se smatrala “nefleksibilnom”, a neke su usluge bile dostupne samo od ponedjeljka do petka tijekom uobičajenog radnog vremena, što otežava pristup takvim uslugama tijekom takvog radnog vremena.
Istraživački tim prepoznao je “izrazite nedosljednosti” u pružanju podrške mentalnom zdravlju u svim zdravstvenim uslugama, što su zamijetili oni koji su se kretali između različitih lokacija i specijalnosti. Utvrdili su da se osoblje koje nije zaposleno od strane engleskog osiguravatelja NHS-a, poput osoblja socijalne skrbi ili suradnih agencija, suočavalo sa značajnim preprekama pristupu psihološkoj podršci. Sudionici studije su također spomenuli konstantnu nevoljkost za podrškom i stigmu.
Znanstvenici su zaključili da je osoblju potrebno ‘posebno posvećeno vrijeme’ tijekom rada za pristup takvim psihološkim uslugama koje doprinose psihofizičkom blagostanju. Također su predložili da osoblje koje se rasporedi između različitih timova dobije dodatnu podršku.
Koautor studije, dr. Michael Bloomfield s Odjela psihijatrije UCL-a i konzultant psihijatar NHS-a, izjavio je: “Rezultati ove studije pokazuju da pristup pružanju podrške mentalnom zdravlju po principu “jednaka veličina za sve“ vjerojatno neće biti od pomoći. Takvi sustavi potpore očuvanju i poboljšanju mentalnog zdravlja među zdravstvenim djelatnicima moraju biti koherentni, dosljedno komunicirani i lako dostupni.”
REFERENCES:
Frontline workers need better mental health support, experts say