d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Health Hub’s Trend Report 2024- Ratko Vuković (Daruvarske toplice): “Želimo se pozicionirati na globalnoj mapi kao zelena i digitalna destinacija zdravlja!”

N

a tradicionalnom Trend Report Brunchu za 2024., Health Hub je najavio trend zelenih zdravstvenih ustanova i “zelenog mindseta” u zdravstvu. Govorilo se o konceptu zelenog i održivog zdravstva uz bolnice i zdravstveni management koji usvajaju filozofiju zelenih medicinskih tehnologija i uređaja te zelene javne nabave. O tome smo razgovarali s Ratkom Vukovićem, ravnateljem Daruvarskih toplica (koje su članica Udruge poslodavaca u zdravstvu Hrvatske), koji su nedavno dobili značajna financijska sredstva od Ministarstva turizma i sporta te Vlade RH, upravo temeljem projekta zelene i digitalne transformacije.

 

 

Ratko Vuković, ravnatelj Daruvarskih toplica

 

 

Zašto je zeleni i digitalni zdravstveni turizam prepoznat kao trend predstavljen na ovogodišnjem Trend Report Brunchu?

 

Prije svega bitno je napomenuti da je zdravstveni turizam jedan od glavnih pokretača razvoja cjelogodišnjeg turizma i kao takav je istaknut u Strategiji razvoja održivog turizma do 2030. godine. Zeleni i digitalni projekti u turizmu snažno su potaknuti kroz Nacionalni plan otpornosti i oporavka. Zeleni i digitalni zdravstveni turizam prepoznat je kao trend zbog više razloga, a ponajviše zbog brojnih prilika za europskim financiranjem koji se nude za projekte, bilo da je riječ o solarnim panelima, ugradnjom ekoloških materijala, nabavkom opreme koja štedi energiju, zelenim certifikatima, interaktivnim parkovima, content marketingom i sl. Ulaganja u turističku infrastrukturu su najbitniji korak za razvoj destinacije, ali pod preduvjetom da je za istu osigurana jasna vizija za njenu punu upotrebu, odnosno konkretni turistički proizvod.

 

 

Ratko Vuković, ravnatelj Daruvarskih toplica

 

 

 

Kako se osjećate biti prepoznati sa svojom vizijom za koju ste dobili potporu Vlade i Ministarstva turizma i sporta?

 

Iskreno moram priznati da smo izuzetno ponosni što nam je odobren projekt iz NPOO. Dugo smo radili na njemu i studiozno pristupili izradi cjelokupnog projekta kroz koji ćemo prije svega podignuti kvalitetu ali i uvesti puno novih usluga. Bitno je da stalno radimo na konkretnim poboljšanjima Daruvarskih toplica i da imamo svoj jasan cilj. Iza nas su dvije sjajne godine u kojima smo dobili dvije izuzetno vrijedne nagrade u kategoriji zdravstvenog turizma, a 13,2 mil eura iz NPOO je samo šlag na torti jedne vrlo uspješne turističke priče. Isto tako, ponosni smo partner Hrvatskog olimpijskog odbora. Ovim putem zahvaljujem Vladi RH i Ministarstvu turizma i sporta na potpori ali i na tome što je napokon zdravstveni turizam dobio na važnosti i da je prepoznat kao okosnica u razvoju održivog i cjelogodišnjeg turizma.

 

 

 

Photo / Daruvarske toplice (Arhiva)

 

 

 

Što ovakva investicija znači za pacijente, zdravstvene radnike i lokalnu zajednicu, ali i za Lijepu našu?

 

Ovim projektom Bjelovarsko-bilogorska županija i Grad Daruvar ne samo da će zadržati jedno od najvažnijih mjesta u lječilišnom i wellness turizmu nego će i unaprijediti poslovanje o čemu govore i brojne nagrade koje su stigle u zadnje vrijeme na adresu Daruvarskih toplica. Djelatnicima će pružiti priliku za usvajanjem novih znanja u korištenju digitalnih tehnologija i sadržaja, a korisnicima puno novih kvalitetnih usluga.

 

 

 

 

Ratko Vuković, ravnatelj Daruvarskih toplica

 

 

 

Koliko ovakav trend može promijeniti horizonte zdravstvene skrbi u Hrvatskoj te pridonijeti razvoju Hrvatske kao destinacije zdravlja?

 

Zasigurno da ovakav trend vrlo značajnih investicija će dovesti do bitnih poboljšanja prije svega u kvaliteti smještajnih kapaciteta i novih usluga koje bi trebale značajnije otvoriti vrata prema EU tržištu. U Hrvatskoj već sad postoji veliki broj izvrsnih klinika i poliklinika koje su investiranjem u objekte, opremu i stručni kadar utrle put prema izvrsnosti (dentalne usluge, plastična kirurgija, presađivanje kose, ortopedija, dermatologija, onkologija i dr.)  mogu se uspoređivati s najboljim svjetskim klinikama. Važno je napomenuti da se korisnici naših usluga primarno fokusiraju na kvalitetu i cijenu usluga, stručnost djelatnika, najmoderniju opremu ali i atraktivnost same destinacije, a skoro svi projekti kandidirani na NPOO upravo sadržaju sve pobrojano. Upravo sve navedeno možemo iskoristiti kao naše prednosti te se uz cjenovnu konkurentnost, stručno osoblje i izvrsne privatne zdravstvene ustanove možemo pozicionirati kao destinacija zdravlja.

 

 

 

 

 

Photo / Daruvarske toplice (Arhiva)

 

 

 

Što je potrebno da upravo Hrvatska može provoditi ovakve zdravstvene inicijative?

 

Važno je spomenuti da zdravstveni turizam odnosno njegovi prihodi koje generira ne

utječu samo na zdravstvo, nego su usko vezani i za ukupne turističke prihode, s obzirom da korisnik usluga u zdravstvenom turizmu troši nekoliko puta više od klasičnog ali I ostaje prosječno dvostruko duže u destinaciji.

Stavljanjem zdravstvenog turizma u fokus posebno u smislu održivog i cjelogodišnjeg turizma ali i narednim investicijskim valom koji je pred nama stvoreni su odlični preduvjeti da se ovakve zdravstvene inicijative pokrenu.

 

 

 

Koja je Vaša poruka za zdravstveni ekosustav u 2024. iz Vaše perspektive i trendova koje zagovarate?

 

Smatram da moramo iskorisiti sva financijska sredstva koja nam pruža EU kako bismo modernizirali naše objekte i opremu i što je više moguće educirali dodatno našu radnu snagu. Isto tako, moramo biti inovativni u kreiranju novih turističkih proizvoda tj. biti drugačiji od drugih.

Naime, zdravstveni turizam je najsloženiji turistički proizvod koji rezultira velikom dodatnom vrijednošću. Ta složenost se očituje potrebom visoke razine obrazovanja I znanja te upotrebom visokih tehnologija koje valoriziraju I čuvaju prirodu. On stvara multiplikativne efekte u cijelom gospodarstvu, a dodatna vrijednost je u tome što omogućava cjelogodišnje poslovanje.

Svjetski trendovi ukazuju da ljudi žele zdravije živjeti, hraniti se i biti vječno mladi i vitalni. Wellness industrija se razvija neviđenim brzinama, a ekonomski stručnjaci kažu da je wellness “industrija za stvaranje milijardi dolara”. Kad sagledamo sve benefite koje pruža zdravstveni turizam za cijelu Hrvatsku, smatram da smo izabrali odličan put, finacijska sredstva su nam osigurana, projekti specijalnih bolnica fantastični i prije svega održivi,