d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Special Editorial “Priče iza oficine” – mr. sc. Domagoj Lukačin: “Vrijeme je da se ljekarničke intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti!”

“Lj

ekarništvo osnažuje zdravstvene sustave” tema je ovogodišnjeg Svjetskog dana farmaceuta u organizaciji Međunarodne farmaceutske federacije (FIP) koji se tradicionalno obilježava 25. rujna. U vrijeme kada se zdravstveni sustavi diljem svijeta oporavljaju od krize izazvane pandemijom COVID-19 i kada postoji opći konsenzus da je potrebno hitno zajedničko djelovanje kako bi zdravstvene usluge ispunile buduće potrebe zajednica, ovogodišnja kampanja Svjetskog dana farmaceuta predstavlja priliku za osnaživanjem svijesti o ljekarnicima kao inteligentnom rješenju za zdravstvene sustave koji se nalaze između terapijskih inovacija u zdravstvu i pacijenta.

Osim što u svoje inicijative od osnutka aktivno uključujemo sve dionike farmaceutskog sektora, i povodom kampanje Svjetskog dana farmaceuta FIP-a, Health Hub kao jedinstveni regionalni think tank u zdravstvu s preko 98.000 jedinstvenih korisnika web platforme u regiji (s područja zdravstva) želi podržati ljekarnike i ljekarničke priče „iza oficine“ kako bismo ukazali na njihovu vrijednost i potencijal u poboljšanju zdravlja, te kako bismo naglasili i važnost njihove suradnje s ostalim važnim dionicima u zdravstvu te partnerima u osiguravanju dostupnosti lijekova i medicinskih proizvoda, kao što su farmaceutske kompanije, med-tech kompanije i veledrogerijski sektor.
Naš Special Editorial „Priče iza oficine – Ljekarnička skrb u osnaživanju hrvatskog zdravstvenog sustava”, prenosi nekoliko zanimljivih priča iz farmacije, kako bismo doprinijeli zajedničkom podizanju svijesti o važnosti ljekarničke skrbi, od zdravstvene pismenosti do kompleksnih kliničkih intervencija u suradnji s liječnicima i ostalim dionicima u transferu skrbi.

 

Jeste li znali što je „Oficina“?
Oficina je obvezna prostorija u ljekarničkoj ustanovi u kojoj se primaju liječnički recepti i izravni usmeni ili pismeni zahtjevi bolesnika kroz pružanje ljekarničke skrbi pohranjuju i izdaju gotovi, magistralni i galenski (oficinalni) lijekovi, ljekovite supstancije i druga sredstva za zaštitu zdravlja. Ondje se ljekovite supstancije čuvaju u prikladnim ljekarničkim posudama, tzv. stojnicama.

 

 

 

 

 

 

Mr. sc. Domagoj Lukačin, mag. pharm., MBA

Zdravstvena ustanova “Ljekarne Lukačin”

 

 

 

 

Što za Vas znači pomicati granice ljekarničke skrbi i kako Vi u svojoj praksi pomažete inovativnim zdravstvenim uslugama “iza oficine” na dobrobit pacijenata?

 

U ljekarništvu nema granica u brizi za pacijenta ili ih barem ne bi smjelo biti. U našim ljekarnama odavno smo shvatili da je najvažnije izaći iz svakodnevne rutine i individualno pristupiti svakom pacijentu. Njegujemo proaktivan pristup u pružanju skrbi i uz izdavanje lijekova nudimo brza testiranja, procjene rizika, suplementaciju kod pacijenata koji imaju akutna stanja i kronične bolesti, savjetujemo i pratimo pacijente sve dok ne dobijemo željene ishode liječenja. To je bilo osobito vidljivo u vrijeme pandemije, pa i sada u post-pandemiji kada vodimo brigu da se pacijent ne samo što prije izliječi, već i potpuno oporavi od virusnih infekcija.

Neki od primjera iz naše prakse su: post-COVID savjetovanja, olfaktorni trening za povratak osjeta mirisa i okusa, izrada vlastitih formula za podršku imunološkom odgovoru, individualizirani pripravci iz našeg laboratorija, briga o kvaliteti života, savjeti o postizanju idealne tjelesne težine, aktivna promocija sezonske imunizacije. Posebnu brigu posvećujemo najosjetljivijim skupinama pacijenata: djeci, starijima, imuno-kompromitiranima, te pacijentima s onkološkim dijagnozama i narušenim mentalnim zdravljem. Savjetujemo i brinemo o djeci s dermatološkim dijagnozama, trudnicama, dojiljama, osobito kad su u pitanju pedijatrijski pacijenti. Radimo na edukaciji ljekarničkih timova, te na implementaciji kognitivnih usluga u našim savjetovalištima. Naš je fokus na javnozdravstvenim aktivnostima i prevenciji, pravovremenom i odgovornom samoliječenju i racionalnoj terapiji – u tome vidimo budućnost farmacije.

 

 

 

 

 

 

Koja bi bila Vaša poruka svim dionicima zdravstvenog sustava a posebice zdravstvenoj administraciji koja može ljekarničku skrb i inovacije  u radu s pacijentima promatrati kao investiciju u održivo i otporno zdravstvo?

 

Poznato je iz brojnih istraživanja iz prakse da ljekarnička intervencija može značajno uštediti novac u zdravstvenom sustavu. Omjer uloženih sredstava u prevenciju i intervenciju ljekarnika, i ušteda u sustavu je 1:4.

Poruka je jasna, i usklađena s porukama koje šalju Svjetska zdravstvena organizacija i Međunarodna farmaceutska federacija – da trebamo aktivirati potencijal ljekarničkih timova koji su dostupni za posjetu bez najave – onda i tamo gdje je pacijentu najpotrebnije. Osobito je važno da su dionici zdravstvenog sustava dobro umreženi i povezani, te da otvaraju nova područja suradnje. Liječnici, medicinske sestre fizioterapeuti, nutricionisti, farmaceuti zajedno mogu pružiti holističku uslugu i značajno utjecati na sigurnost i kvalitetu života pacijenata.

Ovo je poruka ne samo za zdravstvenu administraciju, već i za kolege u praksi, da trebamo investirati u edukaciju, inovacije i brigu za pacijente u primarnoj zaštiti, gdje pružanje usluga nije tako veliki trošak kao u sekundarnoj ili tercijarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Ljekarnici su značajni dionici ušteda u sustavu kada vrše trijažu i donose sigurne i učinkovite odluke koje mogu zbrinuti pacijenta u svakom trenutku. Vrijeme je da se te intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti.

 

 

 

“Ljekarnici su značajni dionici ušteda u sustavu kada vrše trijažu i donose sigurne i učinkovite odluke koje mogu zbrinuti pacijenta u svakom trenutku. Vrijeme je da se te intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPECIAL POLICY REPORT SU PODRŽALI //