Special Editorial “Priče iza oficine” – mr. sc. Domagoj Lukačin: “Vrijeme je da se ljekarničke intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti!”
ekarništvo osnažuje zdravstvene sustave” tema je ovogodišnjeg Svjetskog dana farmaceuta u organizaciji Međunarodne farmaceutske federacije (FIP) koji se tradicionalno obilježava 25. rujna. U vrijeme kada se zdravstveni sustavi diljem svijeta oporavljaju od krize izazvane pandemijom COVID-19 i kada postoji opći konsenzus da je potrebno hitno zajedničko djelovanje kako bi zdravstvene usluge ispunile buduće potrebe zajednica, ovogodišnja kampanja Svjetskog dana farmaceuta predstavlja priliku za osnaživanjem svijesti o ljekarnicima kao inteligentnom rješenju za zdravstvene sustave koji se nalaze između terapijskih inovacija u zdravstvu i pacijenta.
#WorldPharmacistsDay #FIP #Pharmacy #Farmacija #MeđunarodnaFarmaceutskaFederacija #HFD #HLJK #FBF #HealthHub #ThinkTank #PartnersInHealth #PartneriUZdravlju #Access2Innovation #PharmaceuticalCare #LjekarnickaSkrb #ZdravljeJePrvo #NPOO #EU4Health
Mr. sc. Domagoj Lukačin, mag. pharm., MBA
Zdravstvena ustanova “Ljekarne Lukačin”
Što za Vas znači pomicati granice ljekarničke skrbi i kako Vi u svojoj praksi pomažete inovativnim zdravstvenim uslugama “iza oficine” na dobrobit pacijenata?
U ljekarništvu nema granica u brizi za pacijenta ili ih barem ne bi smjelo biti. U našim ljekarnama odavno smo shvatili da je najvažnije izaći iz svakodnevne rutine i individualno pristupiti svakom pacijentu. Njegujemo proaktivan pristup u pružanju skrbi i uz izdavanje lijekova nudimo brza testiranja, procjene rizika, suplementaciju kod pacijenata koji imaju akutna stanja i kronične bolesti, savjetujemo i pratimo pacijente sve dok ne dobijemo željene ishode liječenja. To je bilo osobito vidljivo u vrijeme pandemije, pa i sada u post-pandemiji kada vodimo brigu da se pacijent ne samo što prije izliječi, već i potpuno oporavi od virusnih infekcija.
Neki od primjera iz naše prakse su: post-COVID savjetovanja, olfaktorni trening za povratak osjeta mirisa i okusa, izrada vlastitih formula za podršku imunološkom odgovoru, individualizirani pripravci iz našeg laboratorija, briga o kvaliteti života, savjeti o postizanju idealne tjelesne težine, aktivna promocija sezonske imunizacije. Posebnu brigu posvećujemo najosjetljivijim skupinama pacijenata: djeci, starijima, imuno-kompromitiranima, te pacijentima s onkološkim dijagnozama i narušenim mentalnim zdravljem. Savjetujemo i brinemo o djeci s dermatološkim dijagnozama, trudnicama, dojiljama, osobito kad su u pitanju pedijatrijski pacijenti. Radimo na edukaciji ljekarničkih timova, te na implementaciji kognitivnih usluga u našim savjetovalištima. Naš je fokus na javnozdravstvenim aktivnostima i prevenciji, pravovremenom i odgovornom samoliječenju i racionalnoj terapiji – u tome vidimo budućnost farmacije.
Koja bi bila Vaša poruka svim dionicima zdravstvenog sustava a posebice zdravstvenoj administraciji koja može ljekarničku skrb i inovacije u radu s pacijentima promatrati kao investiciju u održivo i otporno zdravstvo?
Poznato je iz brojnih istraživanja iz prakse da ljekarnička intervencija može značajno uštediti novac u zdravstvenom sustavu. Omjer uloženih sredstava u prevenciju i intervenciju ljekarnika, i ušteda u sustavu je 1:4.
Poruka je jasna, i usklađena s porukama koje šalju Svjetska zdravstvena organizacija i Međunarodna farmaceutska federacija – da trebamo aktivirati potencijal ljekarničkih timova koji su dostupni za posjetu bez najave – onda i tamo gdje je pacijentu najpotrebnije. Osobito je važno da su dionici zdravstvenog sustava dobro umreženi i povezani, te da otvaraju nova područja suradnje. Liječnici, medicinske sestre fizioterapeuti, nutricionisti, farmaceuti zajedno mogu pružiti holističku uslugu i značajno utjecati na sigurnost i kvalitetu života pacijenata.
Ovo je poruka ne samo za zdravstvenu administraciju, već i za kolege u praksi, da trebamo investirati u edukaciju, inovacije i brigu za pacijente u primarnoj zaštiti, gdje pružanje usluga nije tako veliki trošak kao u sekundarnoj ili tercijarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Ljekarnici su značajni dionici ušteda u sustavu kada vrše trijažu i donose sigurne i učinkovite odluke koje mogu zbrinuti pacijenta u svakom trenutku. Vrijeme je da se te intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti.
“Ljekarnici su značajni dionici ušteda u sustavu kada vrše trijažu i donose sigurne i učinkovite odluke koje mogu zbrinuti pacijenta u svakom trenutku. Vrijeme je da se te intervencije vrednuju, prate, optimiziraju i šire kao dobre prakse koje doprinose održivom poslovanju i zdravstvenoj zaštiti.”
SPECIAL POLICY REPORT SU PODRŽALI //